Privacyverklaring Wonen Plus WelzijnIn onze dienstverlening en in onze positie van werkgever en ketenpartner hechten wij veel waarde aan respect voor de persoonlijke levenssfeer van onze cliënten, medewerkers, vrijwilligers, sollicitanten en samenwerkingspartners. Bij Wonen Plus Welzijn zijn we ons bewust van onze wettelijke verantwoordelijkheid ten aanzien van zorgvuldige, veilige en doelmatige verwerking van vertrouwelijke persoonsgegevens. Dat geldt zowel voor de wijze waarop wij intern met persoonsgegevens omgaan als voor de uitwisseling daarvan met andere partijen. Met betrekking tot privacy en de bescherming van persoonsgegevens leven wij regels na die zijn vastgelegd in de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en de wet- er regelgeving die op onze sector van toepassing is. Wijzigingen in deze privacyverklaringWonen Plus Welzijn kan wijzigingen aanbrengen in deze privacyverklaring. Wij adviseren u daarom om deze regelmatig te bekijken. U blijft dan op de hoogte van eventuele wijzigingen. Toepasselijkheid van deze privacyverklaringDeze privacyverklaring geldt voor mensen die cliënt zijn bij Wonen Plus Welzijn, voor mensen die onze locaties bezoeken, voor mensen die onze website bezoeken en voor mensen die via onze website met ons corresponderen. ContactgegevensWonen Plus Welzijn is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals omschreven in deze privacyverklaring. Wonen Plus Welzijn Zijperweg 14 Functionaris Gegevensbescherming (FG)Wonen Plus Welzijn heeft een Functionaris Gegevensbescherming (FG) in dienst die intern toezicht houdt op de toepassing en naleving van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), de nieuwe Europese privacywetgeving die vanaf 25 mei 2018 van kracht is. De Functionaris Gegevensbescherming (FG) van Wonen Plus Welzijn is bereikbaar via privacy@wonenpluswelzijn.nl Welke persoonsgegevens verwerken wij van u?Wonen Plus Welzijn verwerkt uw persoonsgegevens omdat u cliënt bent of bij ons wordt ingeschreven, één van onze locaties bezoekt, zich heeft ingeschreven voor onze nieuwsbrief of via e-mail met ons correspondeert en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt. Met verwerken bedoelen wij dat gegevens zullen worden opgeslagen, aangevuld en mogelijk verstrekt worden aan derden op basis van wetgeving of met uw toestemming. Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:
Bijzonder persoonsgegevensWonen Plus Welzijn verwerkt geen bijzondere persoonsgegevens. Bijzondere of gevoelige persoonsgegevens zijn gegevens die extra gevoelig zijn en extra beschermd moeten worden. Het gaat dan om bijvoorbeeld uw BSN nummer, gezondheids- of medische gegevens en de gegevens van uw eventuele kinderen. CookiesWonen Plus Welzijn maakt geen gebruik van cookies en verzamelt dan ook geen gegevens van u wanneer u onze website bezoekt. Nieuwsbrief en emailMeldt u zich aan voor de nieuwsbrief van Wonen Plus Welzijn? Dan vragen we om uw naam en emailadres. Met het invullen van dit formulier geeft u ons toestemming om u onze nieuwsbrief toe te sturen. De gegevens die we daarvoor aan u hebben gevraagd gebruiken we uitsluitend om onze nieuwsbrief persoonlijk aan u te kunnen adresseren. U kunt zich te allen tijde afmelden voor onze nieuwsbrief. Wanneer u zich afmeldt worden uw naam en e-mailadres van onze verzendlijst verwijderd. Als u ons een e-mail stuurt, dan worden de gegevens bewaard zolang als nodig is voor de volledige beantwoording en afhandeling van de vraag. Waarom hebben we uw persoonsgegevens nodig?Wij verwerken uw persoonsgegevens omdat:
Hoe gebruiken en beveiligen wij uw persoonsgegevens?We gaan uiterst zorgvuldig om met uw persoonlijke gegevens. Uw persoonsgegevens worden bij ons geregistreerd in systemen die beveiligd zijn en middels autorisatie alleen toegankelijk zijn voor medewerkers die daartoe bevoegd zijn. Als wij het belangrijk vinden om uw gegevens met anderen dan onze eigen medewerkers te delen, dan leggen wij u de reden daarvoor uit en vragen wij u om uw toestemming. Gegevens van u zullen we nooit zonder uw uitdrukkelijke toestemming publiceren. We hebben alle noodzakelijk organisatorische en technische maatregelen genomen om misbruik van en ongeautoriseerde toegang tot persoonsgegevens te voorkomen. Toegang tot gegevensU mag de door ons verzamelde gegevens over u in uw dossier bij ons inzien. Als daar informatie over iemand anders in staat, zoals bijvoorbeeld een andere cliënt, familielid of een medewerker dan moeten we die informatie afschermen. Hoe lang we uw persoonsgegevens bewarenWonen Plus Welzijn bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan wettelijke verplicht of dan strikt noodzakelijk is. Daarna vernietigen we de gegevens of bewaren we ze op een manier waardoor ze niet meer tot een persoon herleidbaar zijn. Wij hanteren de volgende bewaartermijnen:
Verwerken we uw gegevens buiten de EU?Wonen Plus Welzijn verwerkt persoonsgegevens van u alleen binnen de EU. De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is van toepassing voor de EU, daarmee is passend beschermingsniveau verzekerd en kunt u aanspraak maken op uw rechten. Welke rechten heeft u m.b.t. de persoonsgegevens die wij van u verwerken?Bij het verzamelen van uw gegevens mag u ervan uitgaan dat we u zullen informeren over uw rechten met betrekking tot de door ons van u verzamelde gegevens. Ook heeft u recht op inzage, afschrift, correctie, verwijdering, beperken van de verwerking, overdragen en het recht op het intrekken van een door u gegeven toestemming. Recht op inzage en afschriftU heeft er recht op te weten welke persoonsgegevens wij van u verwerken en om deze in te zien. Ook kunt u kosteloos een afschrift bij ons opvragen van de gegevens die wij van u verwerken. Sommige gegevens maken echter geen deel uit van uw dossier. Daarbij kunt u denken aan:
Recht op correctieU mag uw gegevens laten wijzigen. Bijvoorbeeld als u bent verhuisd en uw adres bij ons niet meer klopt. Of als we een foutje hebben gemaakt in uw geboortedatum of uw naam verkeerd hebben geschreven. Het gaat om het wijzigen van feitelijke gegevens. Recht op verwijderingU mag vragen om het verwijderen van uw dossier. U mag dit vragen voor het gehele dossier of voor een gedeelte daarvan. Alhoewel Wonen Plus Welzijn een verzoek tot (gedeeltelijk) verwijderen van een dossier in principe moet inwilligen, is het niet altijd mogelijk. Bijvoorbeeld moeten gegevens waarvoor een wettelijke bewaarplicht geldt zolang worden bewaard als dat is voorgeschreven. Recht op beperken van de verwerkingIn verband met persoonlijke bijzondere omstandigheden kunt u in bij de wet geregelde gevallen verzet aantekenen tegen de verwerking van bepaalde gegevens. Een verzoek tot het beperken van de verwerking hiervan dient via email of schriftelijk en gemotiveerd te worden ingediend bij Wonen Plus Welzijn. We beslissen binnen vier weken na ontvangst van het verzoek of het verzet gerechtvaardigd is. Indien het verzet gerechtvaardigd is dan beëindigen we direct de verwerking. Wonen Plus Welzijn is niet verplicht gehoor te geven aan een verzet als het verwerken van gegevens door Wonen Plus Welzijn wettelijk verplicht is. Recht op overdragenOp uw verzoek moeten wij alle persoonsgegevens die wij van u hebben overdragen aan u of een andere organisatie van uw keuze. U kunt alleen van dit recht gebruik maken indien de gegevens worden verwerkt op grond van toestemming of overeenkomst en geen afbreuk doet aan de rechten van anderen. Recht van bezwaarIndien wij gegevens van u verwerken op grond van een gerechtvaardigd belang of algemeen belang, is het mogelijk bezwaar te maken waarna een belangenafweging zal volgen. Als we uw gegevens gebruiken voor direct marketing hebt u altijd het recht om hiertegen bezwaar te maken. Recht op het intrekken van gegeven toestemmingU heeft het recht om een door u gegeven toestemming voor het uitwisselen of publiceren van uw persoonsgegevens weer in te trekken. Hoe kunt u een verzoek indienen?U kunt een verzoek tot inzage, afschrift, correctie, verwijdering, beperken van de verwerking, overdragen en het recht op het intrekken van een door u gegeven toestemming kunt u sturen aan privacy@wonenpluswelzijn.nl. Ook kunt u een verzoek mondeling doen bij uw begeleider of bij de verantwoordelijk leidinggevende. Of middels een brief. De contactgegevens vindt u hieronder. Wij zullen u dan zo spoedig mogelijk een gemotiveerd antwoord geven, maar uiterlijk binnen één maand na het ontvangen van uw verzoek. Als we uw verzoek niet zomaar kunnen of mogen inwilligen dan kunnen we de termijn als dat nodig is, met nog eens twee maanden verlengen. In dat geval zal Wonen Plus Welzijn u binnen één maand, na ontvangst van uw verzoek, op de hoogte brengen van een dergelijke verlenging. Als u een verzoek tot inzage door schriftelijk wilt doen, dan vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie uw pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van uw privacy. Recht op het indienen van een klacht bij een toezichthoudende autoriteitNatuurlijk helpen wij u graag verder als u klachten hebt over de verwerking van uw persoonsgegevens. Mocht u er desondanks toch niet samen met ons uitkomen, dan heb u op grond van de privacywetgeving ook het recht om een klacht in te dienen bij de privacy toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. u kunt hiervoor contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens. Meer details hierover vind u hieronder. Hoe kan u een klacht indienen?Voor vragen over de klachtenregeling kunt u contact opnemen met uw contactpersoon binnen Wonen Plus Welzijn of de directie. Hoe kan u contact opnemen met de toezichthoudende autoriteit in Nederland De Autoriteit Persoonsgegevens is op de volgende manieren te bereiken: Telefonisch: 088 – 1805 250 Via de website: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl
|
Laatste nieuws |
ContactCentraal kantoor WPWZijperweg 14
| Informatie | Social media | Zoeken
Heeft u een vraag? | ||||||
|