ActiviteitenWij organiseren, het liefst in samenwerking met jongeren, kleinschalige en grootschalige activiteiten in de gemeente Dijk en Waard. Het is voor ons belangrijk dat iedereen mee kan doen en dat de activiteiten een bijdrage leveren aan talentontwikkeling en jeugdparticipatie. Enkele voorbeelden hiervan zijn: thuisbioscoop, politiehunt, voetbaltoernooi, picknicken bij het Geestmerambacht en gezamenlijk barbecueën. De kleinschalige activiteiten vinden voornamelijk plaats in ons jeugdcentrum. Voor meer informatie klik hier. | |
| SchoolrondesWij lopen in de pauzes rond op verschillende scholen in de gemeente Dijk en waard. Hier gaan wij met de jongeren in gesprek over hoe ze in hun vel zitten en over diverse thema’s in hun leefwereld. Dit laatste doen wij vaak aan de hand van quizzen en enquêtes. Individuele coachingOnze één op één begeleiding is er speciaal voor jongeren, die ondersteuning nodig hebben. Denk hierbij aan het hebben van beginnende schulden, moeite hebben met plannen, een afstand tot de arbeidsmarkt of multi-problematiek. Het doel van de begeleiding is om de jongeren te ondersteunen in het ontwikkelen van de vaardigheden, die zij nodig hebben om de regie weer in eigen handen te kunnen nemen. De jongeren die voor een traject in aanmerking komen stromen door vanuit de straatrondes, de schoolrondes, het jeugdcentrum of worden aangemeld via samenwerkingspartners. MaatjesprojectNaast de individuele coaching hebben wij ook een maatjesproject lopen. Hierin koppelen wij gemotiveerde jongeren met lichte zorgvragen aan een vrijwilliger. Samen kunnen zij leuke dingen doen en werken aan afgesproken doelen, zoals uitbreiding van het sociale netwerk en huiswerkbegeleiding. De maatjes bieden wij een cursus aan in onder andere gesprekstechnieken. Wil jij een maatje worden? Neem dan gerust contact op. Je vindt onze contactgegevens hier. |
|
Laatste nieuws |
ContactCentraal kantoor WPWZijperweg 14 [noImage|NL|link;DWNLD;direct;91472|nvt|Klachtenreglement]
| Informatie | Social media | Zoeken
Heeft u een vraag? | ||||||
|