U heeft ons nieuwe logo vast al zien langskomen. Deze is onderdeel van een geheel nieuwe huisstijl, die u de komende tijd veel terugziet. Achter de schermen is hier de afgelopen tijd hard aan gewerkt.
De opdracht aan vormgever Rutger Jan Bredewold was duidelijk: de huidige identiteit mee nemen naar de toekomst. De groei moet te zien zijn, maar de basis niet vergeten. Wie we zijn blijft behouden. Onze deuren staan echter wagenwijd open voor wat er speelt. En dat stralen we niet alleen uit door de activiteiten die we bieden, door onze medewerkers en vrijwilligers, maar ook met deze nieuwe huisstijl.
Hetzelfde, maar toch anders
Over het ontwerp is goed nagedacht. Het heeft de vertrouwde kleuren en bestaat nog steeds uit driehoeken. Deze zijn nu echter uit elkaar getrokken en daar zijn twee golvende vormen van gemaakt. De linker symboliseert een veilige plek, een huis. (T)huis waar WPW helpt met tuinieren, een reparatie uitvoert of een maaltijd bezorgt. De rechter is een omarming en staat symbool voor de bescherming die de organisatie biedt wanneer er hulp nodig is. Maar er is meer. Geen strakke, maar gebogen lijnen bijvoorbeeld. De lijnen staan voor de dynamische organisatie die meedenkt en meebeweegt met de maatschappij en zijn synoniem voor de vele variaties in diensten en activiteiten:
Waar ieder mens telt
Naast een nieuwe huisstijl is er ook een nieuwe pay-off, oftewel slogan. Deze wordt voor specifieke promotionele doeleinden gebruikt. De keuze viel na een uitgebreide stemming op: ‘Waar ieder mens telt’. Het nieuwe logo, de nieuwe huisstijl én de pay-off geven goed weer voor wie we zijn.
Uitgebreid traject
Als organisatie zijn we aan het groeien en bloeien en onze huisstijl groeit met ons mee. De afgelopen jaren zien we dat WPW nog meer een onderdeel van de samenleving is geworden. Een samenleving die verandert en wij veranderen mee. Onze huisstijl moet hier uiteraard bij aansluiten. We zijn niet over één nacht ijs gegaan. Het is een uitgebreid traject geweest waarbij de hele organisatie betrokken was. Aan de Raad van Toezicht, de cliëntenraad, medewerkers en aan de vrijwilligers is hun mening gevraagd. We hebben er zo echt samen over nagedacht en samen gekozen.
Wij zijn heel blij met het resultaat en wij hopen dat u dat ook bent!