Door de nieuwe maatregelen van de regering die ingegaan zijn op 5 november jl., zagen we ons als Wonen Plus Welzijn genoodzaakt om, in elk geval tot 19 november a.s., onze dienstverlening terug te brengen. Op het moment van schrijven weten we nog niet hoe het er na 19 november uit gaat zien.
Het zijn lastige en moeilijke tijden, waarin wordt verwacht dat we mee bewegen met wat de huidige situatie voorschrijft.
Hoe ziet de dienstverlening van Wonen Plus Welzijn eruit tot in elk geval 19 november?
Wel:
De dagbestedingsachtige activiteiten voor mensen met dementie in onze ontmoetingscentra/huizen blijven in bedrijf. Met alle maatregelen die al gelden.
De Factorie (op indicatie) in Schagen blijft in bedrijf.
Tuinklussen kunnen doorgaan (indien de tuin buitenom te bereiken is).
De maaltijddienst blijft elke dag doorgaan.
De boodschappendienst blijft doorgaan.
Al onze telefonische servicepunten blijven bereikbaar. Wij verzoeken u om niet fysiek langs te komen.
Niet:
Alle Doet en Ontmoet bijeenkomsten van WPW en soortgelijke bijeenkomsten kunnen geen doorgang vinden. Maar we gaan wel een alternatieve vorm bieden (bellen, telefooncirkels, beeldbellen) en contact houden.
Alle cursussen, bijeenkomsten e.d. van andere partijen in WPW locaties, kunnen geen doorgang vinden.
We organiseren geen activiteiten en koffiedrinken meer in de gemeenschappelijke ruimtes van de woonzorglocaties die we onder onze hoede hebben.
We zijn gestopt met het persoonlijk vervoer.
We zijn even gestopt met de klussen in huis.
Tenzij:
Alle diensten met persoonlijk contact waarin mensen thuis worden bezocht (administratie, huisbezoek, voa, e.d.) worden omgezet in telefonisch contact en via beeldbellen. Op deze manier kunnen we toch de komende weken contact houden. In specifieke situaties is op aanvraag nog wel een huisbezoek mogelijk. Dit in overleg met de beroepskracht.
Dit is uiteraard een globale schets van welke dienstverlening WPW wel en niet kan blijven doen. Bij urgente situaties zal de beroepskracht naar een alternatieve oplossing zoeken en de servicepunten blijven bereikbaar. We verzoeken u hier niet langs te komen, maar telefonisch of via de mail contact te zoeken.
We hebben extra aandacht voor onze kwetsbare abonnees, klanten en deelnemers van de groepen en we bekijken in noodsituaties wat we kunnen betekenen.
Verder bieden we ook voor u mogelijkheden om digitaal in contact te blijven met anderen.
Zo is het mogelijk om een tablet in bruikleen te krijgen. U kunt aansluiten bij de digitale
ontmoetingen via Skype zoals het “Kopje thee met WPW” en het net opgerichte “Matchcafé”. Ook aansluiten bij een telefooncirkel behoort tot de mogelijkheden.
Na twee weken stellen wij u uiteraard op de hoogte of de diensten waarmee we gestopt zijn weer opgestart kunnen worden.
We moesten dus een stap terug doen, maar we weten zeker dat er straks ook weer andere tijden aankomen!
Met vriendelijke groet,
Medewerkers Wonen Plus Welzijn
Telefoon: 0224-273140
Mail: info@wonenpluswelzijn.nl