In elk geval tot en met 31 maart aangepaste dienstverlening WPW

Aan: iedereen die gebruik maakt van de diensten van Wonen Plus Welzijn of deelneemt aan onze activiteiten

 

Betreffende: aangescherpte maatregelen 

Door de nieuwe coronamaatregelen van de landelijke overheid zagen we ons als Wonen Plus Welzijn genoodzaakt om onze dienstverlening aan deze verscherpte maatregelen aan te passen. De meeste maatregelen blijven gelden tot 31 maart. Een paar maatregelen worden een beetje aangepast. Op 23 maart is een nieuwe persconferentie. Dan bekijkt het kabinet welke maatregelen nodig zijn vanaf 31 maart.

Het zijn lastige en moeilijke tijden, waarin wordt verwacht dat we mee bewegen met wat de huidige situatie voorschrijft. Hierbij geven we een overzicht van hoe de dienstverlening van WPW er voorlopig uitziet en wat dit betekent voor u als bezoeker, deelnemer of abonnee.

We gaan vooral zoveel mogelijk uit van het ‘ombouwen van de dienstverlening’ in plaats van afbouwen. We vinden het heel belangrijk dat we contact met elkaar houden, de verbondenheid blijven voelen en aandacht voor elkaar hebben. Ook wanneer dat telefonisch, op afstand of digitaal moet gebeuren, organiseren we dat met en voor elkaar.

 

Hoe ziet de dienstverlening van WPW eruit tot en met in elk geval 31 maart 2021?

 

Wat wel doorgaat met inachtneming van de maatregelen die al gelden:

De dagbestedingsactiviteiten voor mensen met dementie in OC Schagen, OH Wieringen en Huis ten Oghe in Callantsoog blijven open (met aangepaste groepsgrootte). OH Langedijk gaat na een tijdelijke sluiting weer deels (aangepast) open. De Horst in Heerhugowaard blijft tot nader order nog gesloten.

Werkleerbedrijf De Factorie (op indicatie) in Schagen blijft in bedrijf

De Doet en Ontmoet bijeenkomsten gaan door op aangepaste (digitale of telefonische) wijze. Alleen voor mensen in een kwetsbare positie vinden besloten activiteiten plaats, in een kleine setting van maximaal 4 personen.

De maaltijdbezorging blijft zoals gebruikelijk plaatsvinden

De boodschappendienst gaat door

Tuinklussen kunnen gedaan worden, mits de tuin buitenom toegankelijk is

Al onze telefonische servicepunten blijven bereikbaar of worden doorgeschakeld naar een centraal punt. Wij verzoeken u om niet fysiek langs te komen.

Informatie en advies wordt gegeven via de telefoon of via beeldbellen (bv door de VOA of de administratief ondersteuner)

Telefonisch (of via beeldbellen) kan vriendschappelijk contact worden gelegd (op wekelijkse basis)

De telefooncirkels blijven actief

Digitaal ontmoeten via Skype; deelnemen aan Kopje Thee met WPW, ActiviteitOnline, het Matchcafe en Doet en Ontmoet Online

Tablet in (kosteloos) bruikleen: om digitaal mee te kunnen doen

Cursus “Verlangen naar verbondenheid en zin”: een digitaal aanbod voor verdieping, uitwisseling en verbinding

 

Wat niet doorgaat of op een alternatieve manier wordt aangeboden:

Alle bezoekers van Doet en Ontmoet bijeenkomsten van WPW en soortgelijke (ontmoetings-) bijeenkomsten worden persoonlijk benaderd.

We bieden alternatieve vorm van contact houden aan (bellen, telefooncirkels, beeldbellen e.d.).

Voor kwetsbare bezoekers kunnen naar behoefte alternatieve, besloten activiteiten georganiseerd worden door beroepskrachten. Dit altijd in overleg en op afspraak.

Alle cursussen, bijeenkomsten, activiteiten e.d. van andere partijen in WPW-locaties, kunnen niet plaatsvinden.

Sportactiviteiten vanuit WPW georganiseerd gaan nog niet door

We organiseren geen activiteiten en koffiedrinken in de gemeenschappelijke ruimtes van de woonzorglocaties die we onder onze hoede hebben. Ook daar zoeken we samen met de bewoners naar alternatieven om contact te houden.

Persoonlijk vervoer kan niet worden uitgevoerd

Er worden praktische klussen in huis gedaan 

 

Tenzij:

Alle diensten met persoonlijk contact waarin mensen thuis worden bezocht (administratie, huisbezoek, voa, e.d.) worden omgezet in telefonisch contact en via beeldbellen. Daarin kunt u op een aangepaste manier contact met vrijwilligers houden. Dit kunt u aanvragen via onze servicepunten. In specifieke, urgente situaties kan op aanvraag een beroepskracht langskomen voor hulp of ondersteuning.

 

Dit is een globale schets van hoe de dienstverlening van WPW er tot nader bericht uitziet. Bij urgente situaties kunt u altijd met de beroepskracht naar een alternatieve oplossing zoeken en de servicepunten blijven bereikbaar. We verzoeken u hier niet langs te komen, maar telefonisch of via de mail contact te zoeken.

We hebben extra aandacht voor onze kwetsbare abonnees, klanten en deelnemers van de groepen en we bekijken in noodsituaties wat we kunnen betekenen.

Digitaal ontwikkelen we steeds nieuwe mogelijkheden, om toch in contact te blijven met anderen. Zo is het mogelijk om een tablet in bruikleen te krijgen. U kunt aansluiten bij de digitale ontmoetingen via Skype zoals het Kopje thee met WPW, ActiviteitOnline, het Matchcafé en Doet en Ontmoet Online. Ook aansluiten bij een telefooncirkel behoort tot de mogelijkheden.

Neem vooral contact met ons op als u hier meer over wilt weten, bij wilt aansluiten of misschien zelf ook actief in wilt zijn.

We realiseren ons dat deze verscherpte maatregelen, juist in deze tijd van het jaar, zwaar kunnen vallen. Bij vragen: aarzel niet om contact met ons op te nemen. We doen onze uiterste best om alternatieve oplossingen te vinden zodat we toch het contact blijven houden en er kunnen zijn voor wie ons nodig heeft.  

 

Met vriendelijke groet,

De medewerkers Wonen Plus Welzijn

 

Neem contact met ons op….

 

Aarzel niet om contact op te nemen bij vragen of als er zaken onduidelijk zijn. Ook wanneer u zelf nog twijfelt of het gezien uw persoonlijke situatie wel verstandig is om vrijwilligerswerk te doen, dan hebben we daar alle begrip voor. Met elkaar komen we tot de beste, meest veilige manier van samenwerken!

Telefoon: 0224-273140
Mail: info@wonenpluswelzijn.nl
 

coronavirus-4833754_1920 coronavirus-4833754_1920